FAQ

Usein kysytyt kysymykset

PUHELIMEN MYYMINEN

Miten myyminen toimii?

Swappiessä voit myydä suosituimpia toimivia sekä rikkinäisiä älypuhelimia turvallisesti ja helposti markkinoiden reiluimmilla suorilla hyvityshinnoilla. Löydät listan myytävistä tuotteista täältä. Jos haluat myydä jotain mitä et tällä hetkellä löydä palvelusta, ota yhteyttä chat-palvelun kautta tai lähetä meille viestiä osoitteeseen sami@swappie.fi.

Miten saan maksun myynnistä?

Saat rahat heti tilillesi kun olemme tarkistaneet tuotteen, eli viimeistään 24h sisällä puhelimen vastaanotosta. Tarkastamme kunnon yleensä 6h sisällä välillä 6-18.

Maksaako palvelun käyttö jotain?

Ei! Puhelimien lähettäminen Swappielle on täysin ilmaista. Palvelulupauksenamme on tarjota aina Suomen reiluin vaihtohyvityspalvelu ja järkevä hinta, jonka saat suoraan puhelimen myymisestä. Saat aina sivuilla ilmoittamamme hinnan, jonka ilmoitamme puhelinkohtaisesti myyntisivulla. Pyrimme pitämään hinnat aina reiluina sekä ostajille että myyjille.

Miten markkinahinta määritellään?

Tutkimme päivittäin automaattisesti lukuisilta internet-sivuilta koostuvan datan avulla älypuhelinten hintoja löytääksemme sopivan markkinahinnan sekä myyjälle että ostajalle. Hinnat pidämme tasolla, jolla saamme pidettyä puhelinten myyntinopeuden kohtuullisena.

Voinko kuvailla puhelimeni kuntoa tarkemmin?

Ei tarvitse. Puhelinten kuvaukset ja niihin liittyvät kysymykset yksinkertaistavat luettelointia ja määrittävät tarkasti myytävän tuotteen hinnan.

Miten lähetän puhelimen teille?

Tämä on helppoa! Ilmoitat meille vain puhelinmallisi valmiista drop-down valikosta. Tämän jälkeen lähetämme sinulle ennakkoon maksetun lähetyspakkauksen ja voit suoraan viedä paketin lähimpään Postiin. Huolto-osastomme varmistettua kunnon (max. 24h) saat rahat ilmoittamallesi pankkitilille.

Voinko laittaa myyntipakettiin ylimääräisiä tavaroita, kuten omia suojakuoria tms?

Laita aina pakettiin kännykkäsi laturi ja johto niiden löytyessä ja ollessa hyväkuntoisia. Voit toki lähettää meille esim. suojakuoria tms. niiden mahtuessa pakkaukseen, mutta nämä eivät nosta saamaasi puhelimen hintaa.

Pitääkö laitteen kovalevy tyhjentää ennen myymistä?

Myyjänä olet vastuussa siitä, että olet ottanut laitteeltasi talteen sinulle tärkeät tiedostot. Myös iCloud-tili tulee poistaa puhelimestasi. Vaikka tuotteesi kunto tarkastetaan, olet myyjänä vastuussa ettei sinulle henkilökohtaisia tiedostoja jää puhelimeen. Mikäli et ole varma miten tyhjennys tapahtuu, niin otathan meihin tässä yhteyttä. Tyhjennämme myös puhelimet huollossa.

Mitä jos puhelimeni menee rikki lähetyksen aikana?

Olemme vakuuttaneet puhelimesi alusta alkaen ilman ylimääräisiä maksuja. Huomaathan, että vakuutus on voimassa vain mikäli olet toimittanut puhelimen Postille täysin ehjänä ja paketoinut tuotteen asianmukaisesti.

Miksi listaltamme ei löydy puhelinmallia, jonka haluan myydä?

Swappien luetteloon päivitetään päivittäin uusia tuotteita, joita voit laittaa myytäväksi. Jos et löydä myyntiosiosta puhelinmalliasi, voit pyytää meitä lisäämään sen luetteloon lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme tai viestiä chatin kautta.

Voinko myydä useampia puhelimia kerralla?

Ehdottomasti! Toistat vain nettisivuilla myynti-kaavakkeet useamman kerran ja jokainen näistä rekisteröidään erikseen. Voit kuitenkin lähettää puhelimet samalla paketilla.

Voivatko myös yritykset myydä Swappiessä puhelimia?

Ehdottomasti! Swappie on helppo sekä hyvä kanava myydä yrityksen älypuhelimet tai ostaa vastaavasti mallit edullisemmin. Laita meille sähköpostia osoitteeseen info@swappie.fi, niin voimme tehdä suuremmista määristä tarjouksen.

PUHELIMEN OSTAMINEN

Mitä kaikkea voin ostaa Swappiestä?

Myymme vähän käytettyjä, huollettuja sekä toimivia älypuhelimia. Voit säästää jopa 70% älypuhelimissa alkuperäiseen hintaan verrattuna. Jos haluat ostaa jotain mitä et tällä hetkellä löydä Swappiestä, kerro meille siitä täällä ja laitamme asian harkintaan. Kaikkien tuotteiden toimivuus tarkastetaan aina. Mikäli et ole tyytyväinen malliin, saat rahat takaisin.

Miten voin maksaa osamaksulla?

Osamaksulla maksaminen onnistuu helposti:

  1.  Klikkaa osoitetietojen täyttämisen jälkeen “lähetä tilaus”.
  2. Tämän jälkeen siirryt maksuvaihtoehtoihin jonka jälkeen klikkaa maksuvaihtoehdoksi “Lasku, osamaksu”-kuvaa jonka jälkeen voit maksaa Collectorin osamaksulla.
  3. Täytä tiedot ja olet valmis!

Kuinka kauan kestää, että saan tilaukseni?

Puhelin toimitetaan sinulle 1-2 työpäivän kuluessa. Edellytyksenä kahden päivän toimitusaikalupaukseen on, että jätät tilauksen klo 16 mennessä – muussa tapauksessa lähetyksessä voi kestää jopa 3 työpäivää. Lisätietoa tuotteiden lähetysajoista saat Postilta. Mikäli toimituksessa ilmenee ongelmia, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Onko puhelimissa takuu?

Kyllä on. Tarjoamme kaikkiin malleihin kunnosta riippumatta 6kk:n pituisen Swappie Käyttöturva:n. Lisäksi puhelimissa joiden kuntoluokitus on “Uusi”, on myös yleensä lähes täysimittainen valmistajan takuu jäljellä.

Onko teillä noutopistettä/myymälää?

Kyllä on! Avasimme noutopisteen Vantaan Flamingon tiloihin. Noutopisteen henkilökunta vastaa myös mielellään kysymyksiin paikan päällä. Huom. Toistaiseksi noudot varastoltamme Mannerheimintie 110:stä (sisäpiha).

Toimipisteessä voit mm:

  • Ostaa puhelimen
  • Noutaa nettikaupassa tilatun puhelimen
  • Myydä puhelimen
  • Myydä rikkinäisen puhelimen
  • Vaihtaa puhelimen välirahaa vastaan.

 

Voit siis myös oston yhteydessä tuoda rikkinäisen puhelimen sekä jättää tilitietosi liikkeessä meille niin maksamme tilille suoraan.
Tervetuloa!

Ostanko tuotteet Swappieltä vai toiselta henkilöltä?

Swappie on verkossa toimiva kauppapaikka sekä ostajille ja myyjille. Saamme osan myytävistä puhelimista yksityishenkilöiltä sekä osan yrityksiltä. Ostettavat tuotteet tulevat suoraan varastoltamme ja ostat tuotteet Swappielta. Tarkastamme kaikki laitteet alan johtavalla teknologialla sekä osat huollossa varmistaaksemme, että kaikki myytävät mallit ovat huippukuntoisia.

Kuinka peruutan tilaukseni?

Jos olet vahingossa ostanut tuotteen, käy Omalla tililläsi mahdollisimman pian katsomassa voidaanko tilaus peruuttaa. Peruutukset voidaan käsitellä vain ennen päivittäistä lähetystunnuksen lähettämistä ja tuotteiden postitusta. Jos tilauksen peruuttaminen on vielä mahdollista ja haluat peruuttaa tilauksen, niin ota meihin yhteyttä sähköpostitse sami@swappie.fi tai chat-palvelun kauta.

Miten voin seurata tilaustani?

Heti kun tuotteesi lähetetään, niin sinulle tulee ilmoitus Postilta. Tämän jälkeen voit noutaa puhelimen lähimmästä postitoimistosta.

Mitä maksutapoja hyväksytte?

Voit maksaa kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeilla, lasku- ja osamaksupalveluilla, korteilla sekä luotettavalla Paytrail-tilillä. Me käytämme alan turvallisimpia maksuvälityspalveluja ja voit olla myös varma että saat aina rahat takaisin jos tuote ei ollut odotuksiasi vastaava!

Onko teillä mahdollisuutta pikalähetyksiin?

Kyllä on! Otathan yhteyttä, mikäli sinulla on kiire saada puhelin niin voimme lähettää sen sinulle Helsingin keskustassa polkupyörälähetillä tai muualle pikalähetyksenä. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin voit noutaa puhelimen myös varastoltamme. Varmistathan noudon mahdollisuuden ja aikataulun meiltä ennen tilausta ottamalla yhteyttä chatista tai kirjoittamalla sähköpostia osoitteeseen sami@swappie.fi.

Miten palautan tuotteen sen ollessa viallinen?

Mikäli havaitset jostain syystä puhelimessa puutteita, ilmoita meille sähköpostitse mahdollisimman pian, niin saamme tapauksen käsittelyn alkamaan. Mikäli puhelin ei ole käytössäsi tippunut/kastunut/kolhiintunut, niin voit lähettää puhelimen takaisin ja saat rahat heti tilillesi. Tuotteilla on lakisääteinen palautusoikeus.

Mitä Swappie tekee pitääkseen verkkokaupan turvallisena?

Seuraamme verkkokaupan turvallisuutta jatkuvasti ja pidämme tietoturvariskit hallussa.

Tämän lisäksi meillä on käytössä turvallisimmat maksumahdollisuudet Paytrailin kautta, joka varmistaa viime kädessä että maksamisessa ei synny ongelmia ja että tilaaminen on turvallista. Turvallisuus ostamisessa varmistuu palvelulupauksessamme: saat aina rahat takaisin jos tilaamaasi tuote ei ollu kuvauksen mukainen.