Yleiset sopimusehdot

1. YRITYS
Swappie.fi on DigiLean Nordic Oy:n (Y-tunnus 2692328-4) omistuksessa oleva markkinapaikka. Seuraavia yleisiä sopimusehtoja sovelletaan ainoastaan DigiLean Nordicin (jäljempänä Swappie) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

Swappie pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Swappie.fi:n tilaussivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Swappie ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Swappie ilmoittaa Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS

Swappie myy palveluja ja tuotteita kuluttajille ja yrityksille.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja Swappien välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa tai asiakkaan kanssa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen, toimivan puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai -numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Toimitusaika-arviot on laadittu myyjien antamien tietojen perusteella. Swappie tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Swappien järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Swappien asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

Swappiellä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti.

Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Swappien asiakaspalveluun.

3. TUOTTEET JA HINNASTO

Hinnat sisältävät arvonlisäveron lain näin edellyttäessä. Käytetyn elektroniikan kauppaan sovelletaan marginaaliveromenettelyä.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä, tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen kaupan peruutusoikeus.

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat.

4. MAKSUTAVAT

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

5. TOIMITUSTAVAT

Ajankohtainen lista toimitustavoista löytyy verkkokaupan sivustolta.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-3 päivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 2-6 työpäivää.

Palautusoikeus kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukaisesti. Yritysasiakkaiden palautuksista sovitaan tapauskohtaisesti.

Palautusohjeet ovat kirjattu verkkokaupan yhteyteen.

6. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Swappie hyväksyy myyntiin vain käyttökuntoista käytettyä elektroniikkaa. Emme ota vastaan SIM-lukittuja tai varastettuja puhelimia. Mikäli lähetät viallisen tai SIM-lukitun mallin, veloitamme 20€ käsittely-/postituskuluja. Saat puhelimen takaisin näitä vastaan.

Ostaessasi puhelinta, kerrothan meille 72h kuluessa tavaran vastaanotosta mikäli et jostain syystä ole tyytyväinen tuotteeseen.

Tuotteiden tullessa myyjältä Swappie ei tarjoa tuotteille erillistä takuuta ellei tästä erikseen ilmoiteta. Mikäli takuu on voimassa se määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti.

Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mahdollisiin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa.

Swappie pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

7. SWAPPIE TAKUUehdot

Swappie tarjoaaa kaikille puhelimille, laitteille sekä muille tuotteille aina jopa 6 kuukauden mittaisen Swappie Takuu™:n. Havaittu virhe huolletaan Swappien toimeista. Takuuehdoissa määritellään erikseen ne tuotteen, laitteen, puhelimen tai niiden osat, joita ei Swappie Takuu™ koske.

Swappie Takuu™ sisältää ehdot Swappien määritelmän mukaisesti jotka luetellaan myöhemmin alla olevissa ehdoissa. Swappie tuotteisiin kuuluu kuluttajasuojalain määrittelemä virhevastuu.
Voimassaoloaika Swappie Takuu™:lle on 6 kuukautta, alkaen ostopäivästä. Takuun voimassaoloalue on Suomi.

 

Seuraavat palvelut kuuluvat takuumme piiriin:

 

  • Taattu nopea huolto Vastaanotettuamme puhelimen/laitteen aloitamme huoltoprosessin välittömästi vuorokauden sisällä.
  • Vikadiagnoosi ilmaiseksi Kaikki asiakkaamme saavat ilmaisen vikadiagnoosin riippumatta siitä kuuluuko kyseinen laite Swappien virhevastuun piiriin.
  • Lainalaite ilmaiseksi huollon ajaksi. Myönnämme lainalaitteen pyydettäessä huollon ajaksi. Asiakkaan vastuulla on lainalaitteen pitäminen siinä kunnossa kun se on luovutettu. Lainalaite on palautettava samalla kun asiakkaalle luovutetaan huollettu laite takaisin
  • Laitevaihto. Jos emme pysty korjaamaan tuotetta entiselleen, pyrimme korvaamaan vastaavalla laitteella.

Jos näyttää todennäköiseltä että laitteen virhe johtuu Asiakkaan puolella tapahtuneesta syystä, ei Swappie vastaa siitä. Mahdollisia tällaisia syitä ovat esimerkiksi laitteen fyysinen vahingoittaminen, käyttöohjeiden vastainen menettely tai muu huolimaton toiminta.

Huoltoprosessi

Havaittu virhe korjataan huollossa. Jos varaosien saatavuus on heikko, osat kohtuuttoman kalliita tai muulla tavalla osoittautuu kannattamattomaksi huoltaa, kyseinen virheellinen laite korvataan vastaavanlaisella tuotteella. Erikoisnopean huoltomme ansioista Swappien takuukorjaus on vain keskimäärin 1-5 arkipäivää siitä hetkestä kun laite on saapunut huoltoon. Joissakin tapaukissa huolto voi esimerkiksi lomien tai muiden syiden takia kestää pidempään. Jotta tuote voitaisiin korjata kohtuullisessa  ajassa, on tilanteeseen huomioitava myös tuotteen laatu, varaosien saatavuustilanne, virheen laajuus tai muut tekniset erityisominaisuudet. Swappie voi myös sopia mahdollisesti hinnanalennuksesta tai purkaa kauppa jos virheen korjaaminen on mahdotonta kannattavasti tai virhe on hyvin vähäinen.

Seuraavat asiat tulee huomioda takuusta:

• Akut eivät kuulu Swappie Takuu™:n piiriin.
• Näytön hajoaminen tai halkeaminen ei kuulu Swappie Takuu™:n piiriin.
• Ohjelmistoviat eivät kuulu Swappie Takuu™:n piiriin.
• Puhelimen puhdistaminen viruksista tai muista haittaohjelmista ei kuulu Swappie Takuu™:n piiriin.
• Jos laite on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan, vahingot eivät kuulu Swappie Takuu™:n piiriin.
• Virtalähteen johtojen katkaisu tai laitteen fyysinen avaaminen poistavat oikeuden Swappie Takuu™:an.
• Tuotteen vahingoittuminen lähetyksen aikana postissa lähettäjän huolimattomuuden johdosta ei kuulu Swappie Takuu™:n piiriin. Paketti kannattaa aina pakata tarpeeksi suojaavasti.
• Swappie Takuu™:n raukeaa mikäli puhelimen sarjanumero on poistettu tai muulla tavalla tehty lukukelvottomaksi.
• Muut välilliset tai puhtaasti taloudelliset vahingot jotka ovat aiheutuneet tuotteen rikkoutumisesta, kuten tiedostojen tuhoutuminen, eivät kuulu Swappie Takuu™:n piiriin.

Virhetilanteen menettely

Asiakkaan tulee tehdä virheilmoitus mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen. Virheilmoitus tulee tehdä asiakkaan puolelta mahdollisimman nopeasti kun asiakas on havainnut virheen ja se tehdään sähköpostitse osoitteeseen info@swappie.fi. Virheelliseksi osoitettu tuote tulee viipymättä lähettää postin kautta tai mahdollisesti myös toimittaa itse virheilmoituksen sekä ohjeistuksen vastaanottamisen jälkeen seuraavaan osoitteeseen:

Swappie
Itämerenkatu 15
00180 Helsinki.

Asiakas vastaa tiedostojen varmuuskopioinnista ennen tuotteen toimittamista huollettavaksi. Lähetettävä tuote tulee pakata kuten se on pakattu saapuessaan Swapielle. Mikäli laite toimitetaan ja palautetaan niin että se on merkitty särkyväksi, eli tuotteen käsittely vaatii erillistä toimenpidettä, on Asiakas velvollinen maksamaan aiheutetut tomituskustannukset. Asiakas on itse velvollinen tiedostojen varmuuskopioinnista ennen kuin tuote on lähetetty Swappien huoltoon.

Seuraavat asiat tulee liittää mukaan takuun alaiseen palautukseen:

• Sähköpostiin lähetetty tilausvahvistus joka toimii kuittina.
• Asiakkaan yhteystiedot
• Asiakkaan oma vikaselostus.
• Laitteen kaikki muut oheislaitteet jotka tulivat alkuperäispakkauksen mukana.

 

8. YRITYSKAUPASSA VASTUUN JAKAUTUMINEN

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Swappie ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä.

Swappien korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön ja enintään määrältään kauppahinnan palauttamiseen. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.